Eindreis Barcelona 2016

geplaatst in: Activiteiten

Donderdag 2 juni 2016

Hola la última vez,

Gisteren hadden we een zeer gevarieerde dag. We brachten een bezoek aan Montjuïc en het Estadio Olímpico. Voor de voetballiefhebbers stond er een onvergetelijk bezoek aan Camp Nou op het programma. De anderen werden verrast door een plaatselijke gids met een alternatieve wandeling door het centrum van Barcelona.

Vervolgens reden we een eindje de stad uit om een bezoek te brengen aan de impressionante cavakelders van Codorniú.

Teruggekeerd in Barcelona trokken we richting ‘Fontanas mágicas’, een prachtig schouwspel van fonteinen, muziek en licht.

Met veel spijt in het hart vertrekken onze leerlingen vandaag naar huis met een hoop onvergetelijke ervaringen en momenten. Een reis om nooit te vergeten!

b3

b5

Woensdag 1 juni 2016

b9

Hola otra vez,

Vandaag bezochten we met onze leerlingen twee prachtige modernistische meesterwerken: Hospital San Pau en de beroemde Sagrada Familla.
De zon was ook weer volop van de partij en er volgde een pittige wandeling die ons langs verschillende hoogtepunten van de stad bracht. Ramblas, Boquería, Port Vell, Plaza Catalunya…Vanaf vandaag kunnen onze leerlingen dit allemaal aan hun lijstje toevoegen.
Na deze dag vol bezienswaardigheden keerden we terug naar ons hotel waar we na alweer een heerlijk avondmaal nog een keertje het centrum van Calella gingen verkennen.

Hasta mañana!

Dinsdag 31 mei 2016

Hola,

Na een heerlijk ontbijtbuffet vertrokken we vandaag vol verwachting naar Barcelona voor een gezonde mix van cultuur en strand. In de voormiddag brachten we een bezoek aan de prachtige kathedraal en wandelden we door de kleine, charmante steegjes van de gothische wijk. We vleiden ons neer op de langste bank ter wereld in Parque Guell en bewonderden hier het wondermooie werk van Antonio Gaudí.

Hierna volgde voor onze leerlingen een heerlijk ontspannende namiddag op het strand van Barcelona.

Na een frisse douche en een heerlijk avondmaal in ons hotel in Calella probeerden onze leerlingen heel ijverig de vragen van een leuke quiz op te lossen.

Hasta mañana!

b10

b9

Maandag 30 mei 2016

Hola,

Vanmorgen vertrokken we zeer vroeg ( met kleine oogjes ) richting Spanje. Het regenachtige België lieten we met plezier even achter en na een rustige vlucht konden we landen in het zonovergoten Barcelona.
Na een korte kennismaking met ons hotel in Calella waren onze leerlingen klaar voor een stadswandeling en een namiddagje sport en spel op het strand.
Van zo’n namiddag krijg je natuurlijk grote honger waardoor ze met plezier aanschoven aan het uitgebreide avondbuffet van het hotel.